Výstroj hokejistů poputuje do Švýcarska po vlastní ose, na tým čeká pohodlný hotel Hilton

22. DUBNA 2009, 2:06

Václav Jáchim

Mistrovství světa se blíží, tato skutečnost je také povelem pro členy realizačního týmu, kteří hokejistům vytvářejí veškerý komfort. Maséři Pavel Vlašic a Petr Bílek se v následujících hodinách pěkně zapotí a moc nevyspí. Národní tým má ve středu odpoledne sraz v pražské Tesla aréně, hráči si poté zhruba hodinku zatrénují. Jakmile opustí led, Vlašic s Bílkem následně připraví veškerou výstroj na transport do Švýcarska, který proběhne v nákladním automobilu po vlastní ose.

Proč se vedení reprezentace k tomuto kroku rozhodlo? Odpověď je jednoduchá. "Při leteckém přesunu platíme velké částky za nadváhu. Je to nákladné, navíc existuje riziko, že se část věcí může zdržet na letišti. Takhle by se nám nic podobného stát nemělo. Maséři povezou výstroj autem přes noc, ve čtvrtek připraví v Klotenu kompletně kabinu tak, aby bylo před prvním tréninkem v nedalekém Dübendorfu všechno podle představ," říká generální sekretář svazu Martin Urban.

Světový šampionát letos proběhne po delší době v zemi, která je z České republiky dosažitelná po silnici. Do Rigy, Moskvy i Quebeku elitní výběr cestoval letecky, aut bylo využito naposledy před čtyřmi roky ve Vídni. Nutno poznamenat, že poslední dobou se zvýšilo riziky zpoždění zavazadel při leteckých přesunech, své by o tom mohl vyprávět třeba Michael Frolík, který po příletu do Prahy minulý týden čekal na věci víc než 24 hodin

Mrzuté komplikace v tomto ohledu potkaly také reprezentační osmnáctku. "Během cesty z Prahy do Minneapolisu nám nepřiletěla polovina zavazadel, první trénink jsme tedy museli zrušit. Druhý den jsme už věci měli, ale plzeňský Petr Straka jestě musel počkat. Jemu bágl s výstrojí dorazil s ještě větším zpožděním," informoval před nedávným juniorským šampionátem osmnáctiletých generální manažer Peter Míšek.

Národní tým dospělých se krizovým scénářům vyhne, nákladní auto během noci převeze všechno podstatné do Klotenu. Na co maséři Bílek s Vlašicem nemohou zapomenout? Především na výstroj a veškeré vybavení hráčů. Také na dresy, masážní emulze, masérské stoly, lékařské vybavení a prostředky, na brusku, nápoje, na desítky dalších důležitých věcí...

Hokejisté stráví noc po středečním tréninku v pražském hotelu Corinthia Towers, který je dlouholetým partnerem českého národního týmu, do švýcarského Curychu odlétají druhý den linkou pět minut před desátou hodinou. Z letiště je pak autobus odveze do hotelu Hilton, který leží v curyšské čtvrti Glattbrugg. Jde o ubytovací zařízení s veškerým nutným komfortem, odkud to je do haly v Klotenu skutečně kousek.

Vedení národního mužstva vybralo hotel Hilton z několika důvodů. Jeden velmi důležitý se právě týká blízké vzdálenosti od stadionu. "Zvažovali jsme ubytování i s ohledem na polohu hotelu. Hilton má tu výhodu, že se odtud dá jít do haly pešky. Zhruba deset minut, všude kolem je příjemné prostředí, stromy, příroda. Hráči budou pohromadě dost dlouho, snažíme se všemi způsoby bránit určité ponorce. Kdo bude chtít, může chodit do haly pěšky, pro jiné bude samozřejmě jezdit autobus," vysvětluje Martin Urban.

Svazový sekretář řeší před šampionátem spousty dalších náležitostí. Jednou z nich jsou kupříkladu pojistky. Očekávalo se, že nejvyšší náklady budou v tomto směru u Karomíra Jágra, jenže jeho pojištění má na starost ruský Omsk. Hokejové asociace platí pojistky pouze hráčům NHL. Nejde o nízké částky, rozpočet akce výrazně zatěžují. Prozatím nejde odhadnout celkové náklady svazu na šampionát, protože výdaje mohou určitým způsobem kompenzovat prémie za umístění od Mezinárodní hokejové federace.

Pokud Češi získají zlato, dostanou od IIHF zhruba 17,5 miliónů korun. Za druhé místo je asi 15 miliónů, za třetí 14,4 miliónů korun. Každý hráč by v případě vítězství obdržel prémii 500 tisíc korun, za druhou příčku činí částka 400 tisíc a za třetí 300 tisíc. Podle částek, jež zveřejnil deník Sport, si třeba za páté místo přijde každý hokejista na 80 tisíc korun.

Ačkoli v letošním národním týmu bude hrát Jaromír Jágr, tedy jedna z největších hvězd světového hokeje a také velké lákadlo pro fanoušky, Český hokejový svaz tuto skutečnost nemůže marketingově na šampionátu využít. Na dresech elitních výběrů totiž mohou být jen loga partnerů IIHF, zisky z prodeje práv náleží společnosti, která je marketingovým a reklamním partnerem Mezinárodní hokejové federace.

© Copyright 1998 - 2014 BPA a.s., Všechna práva vyhrazena. ISSN 1214-5718

Dodavatel energie pro hokej