Vancouver vstoupí do sezony s novými dresy, Tampa změnila klubové logo

30. SRPNA 2007, 4:40

Martin Hrubý , Jiří Lacina

Už 37 let působí Vancouver v National Hockey League a navzdory dvěma finálovým účastem stále bez pohárového úspěchu. Naději do příští sezóny chce klubové vedení zvýšit nasazením nových dresů, které se tak po změně loga Lightning stávají v krátké době druhou zajímavou položkou v oblasti prezentace klubů NHL.

Přes osm a půl tisíce lidí, tedy návštěva více než důstojná, si užilo výhody volných vstupenek a nechalo se zlákat bombastickou reklamou, zvoucí ve středu do GM Place ke shlédnutí pěti populárních hokejistů, brouzdajících se po ledě ve zbrusu nových dresech. Roli modelů si vyzkoušeli Markus Näslund, Mattias Öhlund, Kevin Bieksa, Trevor Linden a Willie Mitchell.

Fanoušci přijali změnu poměrně pozitivně. Dresy zachovávají z velké většiny logo kosatky, zůstávají také symboly hokejek na ramenech. Nad kosatkou je uprostřed nově vyveden nápis Vancouver. Barevné provedení zůstalo v duchu tradice z doby vstupu Canucks do NHL, tedy modro-zeleno-bílé.

Změna dresů bude mít vedle jiných významný marketingový efekt. Trikoty půjdou do prodeje příští měsíc za cenu necelých 140 dolarů. Tedy žádná "láce". "Je to skutečný útok na peněženky fanoušků," tvrdí marketingový analytik z Toronta Nick Arcieri. "Vedle prodeje vstupenek, piva a občerstvení potřebují zkrátka další proud příjmů a tohle je jedna z cest."

Pro zajímavost, řada tradičních sportovních organizací ke změně dresů nikdy nepřistoupila. Mezi jinými třeba New York Yankees nebo Montreal Canadiens. V Torontu by podle Arcieriho fanoušci podobný zásah nesli rovněž těžce. "Změnu dresů prostě nechtějí. Už tu byla zajímavá umělecká ztvárnění, ale diváci je vždycky totálně strhali."

Otázce, jakou důležitost přikládá vlivu nových dresů na případný úspěch, neušel ani jeden z modelů Markus Näslund. "Myslím, že to je důležitá součást," potvrdil kapitán Vancouveru. "Chcete vyhrávat a tohle je k tomu velký krok. Máme čerstvou vizáž, doufejme, že to bude pozitivní věc."

Lightning představili nové logo

Fanoušci Tampy Bay si budou muset od příští sezóny zvykat na poopravený vzhled klubového loga. Oficiální prezentace nového loga Blesků se uskutečnila v sobotu v aréně St. Pete Times. Slušivost připravených trikotů si během tiskové konference vyzkoušelo několik opor týmu - Martin St. Louis, Chris Gratton, Filip Kuba a Johan Holmqvist.

Nové logo je vlastně jen vylepšená verze klasického motivu. Mezi blesk s černým pozadím přibyla modrá barva, která má zvýšit kompaktnost loga. Stínovaný nápis "Tampa Bay" je vyveden novým písmem, zatímco nápis „Lightning“ z loga zcela zmizel. Cílem všech těchto změn je výraznější a celistvější vzhled týmového znaku. U Lightning se jedná o první úpravu loga od ročníku 1992-93, kdy se floridský celek zařadil mezi kluby National Hockey League.

Znak je samozřejmě umístěn na nových dresech společnosti Reebok, které od příští sezóny budou mít všechny kluby NHL. Nové trikoty Rbk Edge System byly vyvíjeny zhruba tři roky a hráči si je mohli poprvé vyzkoušet při letošním Utkání hvězd v Dallasu. Největší změnou je asi váha dresů, nové jsou o hodně lehčí a užší, neabsorbují vodu a umožňují více pohybů.

"Využili jsme příležitost, která se nám naskytla u příležitosti zavedení nových dresů Reebok," řekl prezident Lightning Ron Campbell. "Vyhnuli jsme se radikálním změnám. Myslíme si, že odborníci z Reeboku odvedli skvělou práci, aby poskytli Lightning zajímavý vzhled. Při úpravě loga jsme chtěli zachovat tradice týmu, který vyhrál Stanley Cup a duch originálního dresu, jež před patnácti lety představil Phil Esposito."

© Copyright 1998 - 2014 BPA a.s., Všechna práva vyhrazena. ISSN 1214-5718

Dodavatel energie pro hokej