Nový sponzor zlínského klubu má vysoké ambice – cílem je semifinále play off

14. KVĚTNA 2009, 8:59

Drahomír Kvasnička

Stavební společnost PSG se stala novým titulárním sponzorem zlínského hokejového klubu. Po dvou letech, kdy oddíl působil v nejvyšší soutěži pod názvem RI Okna Zlín, bude od nadcházející sezony hrát pod hlavičkou PSG Zlín. Konkrétní částku, kterou nový generální partner bude klubu přispívat, žádná ze stran nezveřejnila. „Jde však o nejvyšší sponzorskou smlouvu v historii oddílu,“ prozradil prezident klubu PSG Zlín Martin Janečka.

Firma PSG podporuje zlínský hokej už od roku 2004. Nyní společnost usoudila, že uzrál čas k ráznému vstupu do extraligového klubu. „S touto myšlenkou jsme koketovali poměrně dlouho. Z našeho pohledu je nyní ideální doba pro její realizaci. Po třech týdnech intenzivních jednání jsme podepsali s klubem smlouvu na čtyři roky,“ uvedl místopředseda představenstva společnosti PSG Juraj Surovič.

V době ekonomické krize, kdy je v chudém zlínském regionu stále obtížnější získávat peníze na provoz klubu, jde pro doslova o výhru v loterii. „Pro zlínský hokej je to výrazný krok dopředu v oblasti finančního zajištění. Společnost PSG je jedním z nejvýznamnějších hráčů na českém stavebním trhu. Je to silný a stabilizovaný partner,“ pochvaloval si prezident klubu.

Spokojeností zářil po podpisu smlouvy také sportovní manažer a trenér mužstva Zdeněk Venera. „Co si budeme nalhávat – peníze jsou velmi důležité. Sponzor těchto kvalit nám pomůže zajistit klid na práci. Přestože nejsme velkým klubem jako třeba Sparta nebo Slavia, hráči si nikdy nemohli stěžovat, že by nedostali peníze včas. Jsem rád, že na tuto dobrou tradici můžeme díky silnému partnerovi navázat.“

I nadále však zůstane na dresech prvního týmu logo předchozího sponzora – bzenecké společnosti RI Okna. Ta se posunula do pozice hlavního partnera a podepsala s klubem smlouvu na další čtyři roky. Mládežnické týmy Zlína budou v nadcházející sezoně nadále působit pod názvem z minulých let – RI Okna Zlín.

Nový generální sponzor nebude jen poskytovat finance, ale získá také kontrolu nad jejich využitím. „Budeme chtít vidět, jak jsou peníze použity, jak se rozdělují. Proto získáme dvě místa v prezidiu klubu a jeden post v dozorčí radě,“ řekl Juraj Surovič, jenž by měl zastávat funkci viceprezidenta oddílu.

Se změnou názvu klubu a příchodem silnějšího partnera jdou ruku v ruce i větší ambice. „Naším cílem je postup do semifinále play-off. Je mi jasné, že je to velmi smělá a odvážná meta, k jejímuž dosažení bude potřeba mít i hodně sportovního štěstí. Věřím však, že zajistíme klubu takové finanční zázemí, které minimálně druhé kolo vyřazovacích bojů zajistí,“ potvrdil Surovič.

K vyšším metám by měl pomoci týmu i nový systém bonusů a odměn. „Jde o progresivní motivační prvek. Bude záležet na tom, jak se mužstvu bude dařit. Měl by to být čerstvý vítr do plachet,“ naznačil Juraj Surovič.

Přestože klub má nyní větší možnosti k posílení o kvalitní hráče, rozhazovat rozhodně nehodlá. „Prioritou zůstává začleňování vlastních talentovaných odchovanců do prvního týmu. Nemá cenu kupovat průměrné hráče, kteří by jim jen zabírali místo. A kvalitní volní hráči na trhu prostě nejsou,“ krčil rameny Zdeněk Venera.

Trenér stále může doufat, že se do mužstva vrátí ostrostřelec Jaroslav Balaštík, který se zatím připravuje na nadcházející sezonu individuálně. „Jarda si hledá zahraniční angažmá, ale když mu to nevyjde, má místo v kádru jisté,“ ujistil zlínský kouč. I když řada fanoušků začala věřit v návrat útočníka Petra Čajánka, letos se ho ještě nedočkají. „S Petrem jsme v kontaktu. Má skvělé nabídky z Ruska, kterým nemůžeme finančně konkurovat, ale předběžně slíbil, že po sezoně by se do Zlína rád vrátil.“

Během působení v samostatné české nejvyšší soutěži změnil zlínský klub už posedmé svůj název. Logo oddílu se však oproti minulým dvěma letům takřka nezmění. Kromě nového názvu klubu se promění jen barva puku z červené na žlutou.

© Copyright 1998 - 2014 BPA a.s., Všechna práva vyhrazena. ISSN 1214-5718

Dodavatel energie pro hokej