NHL uvažuje o změně svého loga!

26. SRPNA 2004, 12:03

Pavel Krupička

Příznivci NHL bijí na poplach!! Logo National Hockey League, po osmdesát let jedna z nejznámějších obchodních známek ve sportovním světě, se možná dočká nové podoby. Změnu navrhla ředitelství ligy společnost zabývající se marketingovým průzkumem. Nové logo je jednou z mnoha možností, které NHL zvažuje, aby přitáhla další fanoušky.

“Nic není rozhodnuto, zatím je to ve stádiu úvah,” uklidňuje tisková mluvčí Bernadette Mansur. “Bylo by předčasné zabíhat do podrobností.”

Navrhovaná změna byla diskutována během konferenčních hovorů mezi marketingovým oddělením soutěže a činiteli všech třiceti klubů. Představitelé ligy ale zatím nehodlají záležitost probírat na veřejnosti a doporučili mlčení i firmám, které by se měly podílet na designu nové značky. Také zástupci klubů jsou skoupí na slovo a odkazují na stanovisko NHL.

Jednomu z amerických sportovních časopisů se přesto podařilo zjistit, jak by měl nový znak vypadat. Tradiční oranžovo-černé barvy má vystřídat stříbřitě šedá kombinace připomínající barvy Stanley Cupu. Logo by mělo také z dnešního “plochého” vzhledu přejít do třetího rozměru.

Mansurová odmítla tyto informace komentovat. Sdělila pouze, že liga připravuje každý rok nový marketingový plán a letos, vzhledem k hrozbě výluky, na něm pracuje intenzivněji než dříve. Kromě úvah o novém logu se přemýšlí také o změně sloganu NHL. “Přemýšlíme o tom, že nahradíme současný slogan něčím, co bude více rezonovat s náladami fanoušků. ‘Hockey Rules’ tady bylo po dva roky, s ‘Coolest Game on Earth‘ se diváci setkávali několik let.”

Změna sloganu ale určitě nezasáhne skalní příznivce hokeje tolik jako výměna loga. Mnohé naznačují už první reakce na diskuzních fórech.

“Změna loga může být tím posledním krokem, kterým si NHL znepřátelí a naštve všechny dlouholeté fanoušky, kteří ji po dlouhé dekády drželi nad vodou,” tvrdí muž či žena skrývající se po nickem LeftyGolden. V další větě se otře i o komisionáře Garyho Bettmana: “Problém není v logu, Gary. Problém je v množství stupidních rozhodnutí, které jsi ty a vlastníci udělali v posledních patnácti letech.”

Další z přispěvatelů jen ironicky hodnotí nové barvy. “Ano, změňte prosím erb mého nejoblíbenějšího sportu do pochmurnějších barev…” žádá si GManSTL.

Ani odborníci nedoporučují radikální kroky. “Každá společnost se snaží svůj znak přizpůsobit skupině svých zákazníků, ale změna u sportovního týmu, zvláště celé ligy, bojuje s tradicemi obsaženými v původním logu,” vysvětluje Paul Swangard, šéf sportovního marketingu na oregonské univerzitě. “Pokud NHL chce změnit logo, může jít o záměrný risk, který přivede nové příznivce. Rubem záležitosti se může stát, že stávající fanoušci se mohou proti novému znaku silně postavit. Mají skoro osobní spojení s dlouholetou značkou, cítí se být v jistém směru jejími spolumajiteli.”

“Symbolismus znaku ligy je něco, s čím se nevyplatí hazardovat,” dodává Swangard a připomíná příklad New York Islanders z poloviny devadesátých let. Ostrované tehdy představili nové logo se siluetou rybáře, ale po nevoli svých příznivců se vrátili k původnímu znaku se stylizovanými písmeny NY na pozadí Long Islandu, který používají i dnes.

© Copyright 1998 - 2014 BPA a.s., Všechna práva vyhrazena. ISSN 1214-5718

Dodavatel energie pro hokej