New York Rangers chtěli mít stránky ve vlastní režii, soud rozhodl jinak

4. LISTOPADU 2007, 10:14

Pavel Krupička

Pokud navštěvujete občas internetové stránky všech klubů NHL, abyste se podívali na zajímavosti o Jaromíru Jágrovi (na snímku), museli jste si toho všimnout. Od nové sezóny už jste při automatickém zadání adres typu detroitredwings.com a podobných přesměrování na univerzální doménu jménoklubu.nhl.com. Narazíte na uniformní vzhled, budete sledovat stejné reklamy. Místo pestrých webových řešení, která byla výsledkem nevyhlášeného souboje grafiků z celého amerického kontinentu, nudný stereotyp.

Vedení ligy nejenže sjednotilo podobu prezentací všech mužstev, ale také si diktuje, kterým partnerům poskytne reklamní prostor. A to se nelíbí některým klubům, jenž by rády využívaly možností banerů na svých stránkách podle vlastního uvážení. Nejdůrazněji se ozvali NY Rangers, kteří zachovali původní osobitý ráz svých stránek a navíc podali v září na praktiky své mateřské organizace stížnost u soudu.

Prezident společnosti Madison Square Garden (MSG) Jim Dolan rozeslal před měsícem představitelům ostatních klubů dopis, v němž se mimo jiné píše: “Rangers zásadně protestují proti tomu, že byli donuceni vložit svá práva do rukou ligy. Věříme, že kluby mohou samostatně dosáhnout stejných nebo ještě lepších výsledků vstupem na nová mediální pole podle vlastních představ, ne podle iniciativy vedení soutěže.”

Centrála NHL sice hned přispěchala s ujištěním, že Jezdci jsou jedinými nespokojenci, ale novináři velice brzy získali souhlasné vyjádření také od šéfa společnosti Comcast-Spectator, které patří Flyers. Peter Luukko sice sdělil, že nemá důvod účastnit se boje s vedením soutěže, ale byl by také rád, kdyby se do budoucna vyjasnila otázka “lokálních” a “globálních” práv jednotlivých klubů ve vztahu k National Hockey League.

Soudní instance ve Spojených státech daly nakonec za pravdu velké hokejové korporaci. Okresní soudkyně z New Yorku Loretta Preska včera oznámila, že z právního hlediska nevidí důvod, proč by klubové stránky neměly být pod kontrolou ligy. Podpoří to prý kvalitu vztahů s fanoušky a inzerenty.

“MSG mě nepřesvědčila, že by nové uspořádání nějakým způsobem uškodilo návštěvníkům stránek. Zvláště pak s přihlédnutím k faktu, že tým má pod kontrolou většinu obsahu nových stránek a fanoušci se na ně mohou stále dostat přímo zadáním adresy newyorkrangers.com,” píše se ve zdůvodnění předběžného rozsudku.

Z důkazů, které soudkyně zkoumala, došla k názoru, že fanoušci dávají přednost nové strategii. NHL potřebuje mít svoji reklamní kampaň pod kontrolou také proto, aby mohla v boji o diváka konkurovat ostatním velkým sportovním soutěžím.

Madison Square Garden se nehodlá vzdát tak snadno. “Toto rozhodnutí je jen prvním krokem ve velmi zdlouhavém právním procesu. Chystáme se prezentovat další fakta, která podpoří naši pozici,” uvádí se v reakci na vynesený rozsudek.

MSG se vzepřela příkazům seshora už letos na jaře. Na začátku play off nabídla své reklamní předměty jako dresy, čepice apod. fandům prostřednictvím svých webových stránek a obešla tak oficiální prodejní katalog NHL. Předplatitelům navíc umožnila sledovat zápasy NY Rangers přímo na internetu.

NHL tvrdě zakročila a potrestala klub pokutou sto tisíc dolarů za každý den neposlušnosti. Když MSG odmítla zaplatit, nepřišlo z centrály na její účet 200 tisíc dolarů, jejichž převod měla ligová účtárna zprostředkovat z jiných oblastí.

© Copyright 1998 - 2014 BPA a.s., Všechna práva vyhrazena. ISSN 1214-5718

Dodavatel energie pro hokej